Статті

Музеї і реформи

В музейній сфері у нас досі діяльність підмінює результат. Відсутність мети і результату діяльності нікого не засмучує, оскільки метою є сам процес. Не визначені і учасники процесу: хто є виробником культурного продукту, хто споживачем, хто посередником, хто забезпечує фінансування, в яких пропорціях тощо. У зв’язку з чим не визначені їхні права, а значить і обов’язки.
Читати далі

Слово на захист Києва

Krolevets.jpg

Неспростовним доказом корумпованості в пам’яткоохоронній сфері є те, як виглядає наше місто. Повертаєшся, навіть після не дуже тривалої відсутності, й моторошно дивитись на вакханалію забудов в історичному центрі 1529-літнього Києва… Це так, для пересічного киянина. Ну, а якщо хоча б трошки познайомитись з реальною «кухнею» видачі дозволів і тими хто їх роками і десятиліттями видавав? І з тим, як змінювалось (чи не для цього?) пам’яткоохоронне законодавство?

Читати далі

Церква й скарби «Переяслава»

Як «служителі культу» і чиновники хитрують із законом, відбираючи в народу вікове культурне надбання
Читати далі

Антиквар Ольга Сагайдак: Нардепи кажуть, що вникати в тему переміщення культурних цінностей немає зиску

18 січня на мистецькому аукціоні в Києві продаватимуть твори Врубеля, Шагала, Пікассо, Сахарова. Упродовж тижня, що передуватиме торгам, у музеї «Духовні скарби України» триватиме передаукціонна виставка. Ці події стали приводом до розмови з членом Гільдії антикварів України, співзасновником Аукціонного дому «Корнерс» Ольгою Сагайдак. В інтерв`ю УНІАН експерт розповіла про проблеми українських колекціонерів.
Читати далі

Відкритий лист колективу Національного історико-етнографічного заповідника «Переяслав»

Відкритий лист колективу Національного історико-етнографічного заповідника «Переяслав»,науковців та краєзнавців Переяславщини.
Читати далі

20 років в ЮНЕСКО

Емблема проекту Світова спадщина
Емблема проекту Світова спадщина

Виповнилось 20 років перебування «Софії Київської та ансамблю монастирських споруд Києво-Печерської лаври» в переліку об’єктів Всесвітньої культурної спадщини.

Читати далі

12-річчя Львова в культурній спадщині ЮНЕСКО: хроніка втрат (фотофакти)

«Львів — відкритий для світу» — слоган древнього міста, доволі успішно впроваджуваний місцевою владою та громадськими організаціями з метою привабити туристів, і, поряд із тим, інвестиції. Сотні симпатичних кнайп, ввічливе обслуговування, середньовічна бруківка та давні кам`яниці — незабутня атмосфера старої Європи на теренах України. Сюди їдуть тисячі і тисячі туристів зі всього світу. І їдуть, попри не дуже добре наразі транспортне сполучення, ще не достатню кількість готелів, аби власне побачити шарм середньовічного і водночас молодого душею міста..
Читати далі

Хто виграв?

Krolevets.jpg

Кролевець С. П. Генеральний директор (з 1995 по 2010) Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника. Голова ВУАМ. Заслужений працівник культури України. Роздуми щодо Указу Президента України «Про невідкладні заходи щодо остаточного подолання негативних наслідків тоталітарної політики Союзу РСР стосовно релігій та відновлення порушених прав церков і релігійних організацій»

Читати далі

Віра — не ворог культурі

Верговський.jpg

У свій час Христос вигнав торговців із храму, нині ж послідовники Христа з духовного центру України виганяють хранителів суспільної пам’яті – музеї, не помічаючи численних торговців: виробами, владою, власністю, ідеями – тут у Лаврі їхні численні офіси. Що ж сталося з духовними нащадками Христа. Їх відділили від держави, яка опікується культурою без них, тож вони і збайдужіли до культури, до культурної пам’яті, а культура залишилась без віри. А хіба існує віра поза культурою, вона, ніби ж, має бути у кожній культурі. Щось тут не так в нашому духовному домі.

Читати далі

Хрест на Херсонесі

Херсонес Таврійський
Херсонес Таврійський

Днями в редакцію УНІАН потрапив лист митрополита сімферопольського і кримського (Московського патріархату) Лазаря до Віктора Януковича. У цьому листі Лазар просить Януковича «сприяння у благій справі» – МП хоче забрати собі приміщення заповідника “Херсонес”, що в Севастополі. Нещодавно Американський Фонд світової спадщини (GHF) включив Херсонес Таврійський до списку археологічних об`єктів, що перебувають на межі зникнення. Відповідно до звіту організації, Херсонесові загрожує активне будівництво, ускладнене недостатніми зусиллями щодо збереження пам`ятки. А тут ще й МП активізувався. Яку загрозу для історичної спадщини може становити ця церкви, ми вже бачимо на прикладі Київської Лаври…

Читати далі

* * *

Статті ВУАМ

До Історії друкарні Києво-Печерської лаври у першій половині ХХ ст.

На початку ХХ ст. лаврська друкарня залишалася однією з кращих серед численних друкарських закладів, що з’явилися в Україні. Передвоєнне піднесення у промисловості 1910-1914 р.р. сприяло пожвавленню друкарської галузі. В умовах гострої конкуренції лаврська друкарня, дбаючи про якість і конкурентність своїх видань, провадила модернізацію обладнання, запроваджувала нові види друку.
Читати далі

Фототипічні, факсимільні та репринтні видання творів Т.Г. Шевченка у колекції МКДУ

Прижиттєві видання творів Т. Шевченка стали раритетами ще у середині 19 століття. Як відомо, першою його поетичною збіркою був «Кобзар» 1840 року. Наклад якого був більше тисячі примірників. Арешт Тараса Шевченка 1847 року спричинив вилучення «Кобзаря» із бібліотек, приватних збірок. Це привело до того, що на сьогодні лишилося лише кілька примірників оригінального видання.Саме ця обставина зумовила звернення до такої форми відтворення першодруків шевченкових видань, як фототипія.
Читати далі

Про атрибутування окремих видань творів Т.Шевченка у колекції МКДУ

В історії українського життя літературна і мистецька спадщина Тараса Шевченка займає особливе місце і є одним із найцінніших національних надбань. Тому наявність у музейній колекції його прижиттєвих видань або оригінальних мистецьких творів додає їй значимості та унікальності.
Читати далі

Виставки ВУАМ

Виставка «Чорні маки»

704-Виставки.Demchenko.jpg

До Міжнародного дня інвалідів - виставка живопису Юлії Демченко та вихованців київського інтернату для сліпих дітей № 5.

Читати далі

Виставка «Якщо не я, то хто ж інший?»

704-Виставки.Афіша1.jpg

Книжково-ілюстративна виставка пам'яті Бориса Дмитровича Грінченка (1863 – 1910) – видатного громадсько-культурного діяча, українського письменника, активного видавця української книжки, вченого, публіциста.

Читати далі

© 2007–2018 Всеукраїнська асоціація музеїв • Про сайтКонтактна інформація